fredag 10. juni 2011

Hyttetoalett - før og etter


                                 For to år siden ble vi tilkoblet kommunalt vann og avløp på
                                 hytta.  Mulltoan ble da byttet ut me vannklosett. På bildene ser 
                                 veggene hvite ut, men de er  gule. Taket var malt i hvit oljemaling
                                 og var med årene blit litt gult.
Jeg har pusset lett over tak og vegger og vasket med salmiakk. Siden toalettet ligger vegg i vegg med badet, har jeg valgt samme stil. Tak og lister er malt i hvitt, glans 40 og vegger i
egghvit, glans 15.

Her har jeg også sydd gardiner av gamle overlaken. Samme
zinkhjerte som på badet er hengt opp på gardinstangen.

En pilkrans, pyntet med blonde og et emaljetemometer er hengt
opp på veggen.

Pose til oppbevaring av toalettpapir.

Ønsker dere en god pinsen. Jeg tar fri fra malekosten og skal nyte langhelgen.


10 kommentarer:

Så Vitt Jag Vet sa...

Vad fint och fräscht du gjort på er toalett !
Gardinen är så vacker!
Kraam
Sanne

Tovepia sa...

Som dere har stått på!
Det ble flott, og jeg likte gardinene dine, nydelige!
jeg har selv en hyttedo som skal males, gudene vet når jeg orker meg på det:O)
Nyt helga, klem fra meg;)

liven sa...

Så fint og delikat toalettet er!
Koselige detaljer der også!

Kos deg i pinsehelgen Crinoline

helle sa...

Ja, det var lidt af et stilskift og en dejlig forandring!
Nyd pinsen, ven!- klem Helle

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så vitt och fräscht, härligt och få indraget vatten. Nu är du verkligen värd lite ledighet så mycket som du målat. Här har vi vanlig arbetsdag på måndag, miste annandagpingst som helgdag när vi fick ledig nationaldag.
Ha en skön ledighet
Stor kram
AnnaMaria

(eddas) sa...

Nydelig var det blitt,gardinen kjempefin..har mange gamle overlaken jeg og...har tenkt og sy gardiner etter hvert:)Ja..sjekk fotoboken:)
klemklem på deg og nyt pinsen...

Solveig sa...

Nydelig forandring! Helt utrolig hva farger har å si;o)
Kjekt å få pusset opp når resultatet blir så bra.
Ha en fin pinse!
Klem fra Solveig

Mitt hvite hus sa...

så koselig du har fått det... fine gardiner og andre detaljer...

God pinse helg

klem O=)

by camilla jin sa...

Utrolig fint! Bra jobba!! Ta deg en velfortjent pust i bakken og pause fra malingen ja! Kos deg!! :)

klem, camilla jin

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

Så fint det ble!!
Koselig å bruke gamle broderte laken til gardiner!
Posen til å oppbevare toalettruller likte jeg veldig godt!!