tirsdag 1. september 2009

Studenthybel

Datteren vår har flyttet på studenthybel. Hun trives heldigvis godt, både på hybel og på studiested. Det gjør flyttingen litt lettere for mamma og pappa. Hun har gitt meg tillatelse til å vise noen bilder.



Alle hyblene er nokså likt innredet, men hun har får lov å bytte ut noen møbler med sine egne. Synes hun har fått en hyggelig og personlig innredet hybel. Jærstolen ved skrivebordet og pleddet er tatt med hjemmefra. Lenestol, lysestaker, blomstervase, klokke, plante og lamper er kjøpt på IKEA. Utenpå de lystette gardinene har vi hengt opp hvite bomullsgardiner.



Det hvite sengeteppet er også kjøpt på IKEA og pynteputene på Kid.



Oppbevaring av klær, sko, sengetøy osv. er en utfordring. Jeg har sydd en "hengehylle" til oppbevaring av sko. Baksiden er foret med quiltevatt for å gjøre "hyllen" litt stivere. Øverst har jeg festet et lite hjerte fylt med lavendel.



"Hengehyllen" er sydd av Tilda stoff og rommer 8 par sko. Vi har festet den på innsiden av klesskapet.



Har også sydd en pose til oppbevaring av bæreposer.



Under sengen er det plass til tre lave og dype plastkasser til diverse oppbevaring. Disse er også kjøpt på IKEA.

40 kommentarer:

Datt sa...

Der ble det jo skikkelig koselig! :D Gjorde seg med den lenestolen, herlige farger! :)

Englefryd sa...

Kjekt med litt av sitt eget. Ble jo så koselig.

Missfryd sa...

Det må være rart når de flytter hjemmefra første gangen. Min datter vurderte å ta 1 år i USA, men ombestemte seg....
Nydelig og praktisk den "hengehyllen" du har laget. Tenker hun er glad for å få litt hjelp fra mor:-)
Klem fra meg

Vit som snö sa...

Jag tycker det ser riktigt fint ut! Om jag minns mitt skruttiga studentrum så kommer det inte i närheten. Lite personliga saker hemifrån gör verkligen susen.
Hoppas hon kommer att trivas!
Kram Cilla

Anne sa...

Så koseleg studenthybel! Det var noko anna enn min fyrste hybel, det;)
Ser ut som om dotter di verkeleg har funne sin stil:)
Helsing Anne:)

lottens vita och gröna sa...

ser ut att vara ett jättemysigt studentrum!

ha det gott, varmkram lotten

Josefine sa...

Å så spennende med egen hybel...den ser jo superkoselig ut! Heldig er hun som har en snill mamma som hjelper også:) Må nesten ønske studenten lykke til med studiene!
Klem

helle sa...

Ja, Crinoline tiden kan være svær for en mor og far! - men hvor er det godt at din datter trives og har det godt i sin fine og hyggelige hybel.
Du har hjulpet hende godt tilrette med dine søde og praktiske stykker håndarbejde. Skohylden er jo perfekt når man ikke har så meget plads!

Hvor er det godt, at hun ikke er flyttet længere væk end at I stadig har tæt kontakt!

Mange klem til dig (og din datter!)

Helle

Prinsesse Elin sa...

Som mor som datter. God smak det har hun:)

Kreoline sa...

Så koselig preg på studenthybelen er det sikkert ikke mange som har, her trives hun nok godt. Kjekt med en mor som hjelper til. Det er litt av en overgang når ungene flytter ut, men det går seg til etterhvert. Ha en fin dag i morgen, klem fra Mona.

moa sa...

hei crinoline -
...kjenner følelsen! datteren på hybel...men her var det jo riktig så hjemmekoselig! hjelper å kunne sette "sitt avtrykk"...
veldig mange herlige puter mmmmm..

moaklem

H elle K sa...

Hei og takk for sist. Så koselig hun har fått det på hybelen. Må bare si til deg at nå er det kommet en del nye ting fra Danmark om du har lyst på en tur. Stengt til søndag pga konfirmasjon, men ellers er det bare å ringe.. Klem Kristin

anette sa...

Greit å være student når en har så hjelpsom og flink mor....!!! Må være rart...ikke klar for det på lenge føler jeg...klem

Guttemamma sa...

..det er meg over,var ikke logget på:-)

Anki sa...

Hej min vän!
Men vilket fint rum, lite egna saker å det blir genast mycket mer ombonat!
Det var en fin sko förvaring du sytt, den idén var finfin! Man får se till alla möjligheter när det är dåligt med plats *ler* Den lilla påsen är oxå så fin med dom små hjärtana!
Hom kommer säkert att trivas bra!

Goa kramen! Anki

Ellemeller sa...

Dette var ein nydeleg blogg, eg legg deg rett og slett til favorittlista mi:)

Anita

Jannicke sa...

Her har dere jammen vært flinke til å utnytte plassen! Veldig fin hybel, ser mammaen har hatt et ord med i laget ;o)

Klem J.

Margrethes hus og hage sa...

Så koselig det ble! Slike ferdig innredede studenthybler kan være en utfordring å få koselige, men det har dere jammen meg klart med glans :)

Ha en fin kveld! hilsen Margrethe

liven sa...

Så koselig hun har fått det på hybelen sin!!
Flotte saker du har sydd også:o)
Spennende tid for henne nå da...og ikke minst for dere!!

ha en fin onsdag:o)

Mitt hvite hus sa...

En spennende tid dette for både foreldre og dattera... Så kjempekosleig hun har fått det... Med en mamma som hjelper henne så blir det jo bare fint da..


Klem O=)

Viola sa...

Jamen där har hon ju fått det så mysigt...:) min yngsta flyttar om en månad..så då blir det tomt här hemma, ha en fin dag, klem

Linda sa...

Det er nok rart når barne flytter hjemmefra.
Men hun har fått seg en praktisk og koselig hybel da!

Ha en fin dag.
Klem Linda

Verandasol sa...

Så koselig datteres dere har fått det! Den hengehyllen til oppbevaring var veldig fin, og praktisk da. Viktig med oppbevaring og plassbesparing på en liten hybel :) Klem!

Unknown sa...

Hei du:)

Takk for koselig besøk hos meg! Tror ikke jeg har vært hos deg før heller, men her var det riktig så koselig så tenkte jeg skulle ta meg en aldri så liten sightseeing her nå;)

Stjernedryss kan du lage her:

http://www.mf2fm.com/rv/dhtmltinkerbell.php

Maliva`s verden sa...

Hei...så nå er dattern dit også flyttet ut.Er det ikke rart?Ser ut som du også er litt av en hønemor og stæsjer opp for ho..hi-hi.
Ble så glad at du vil komme på bloggtreffet...Tror det blir en skikkelig koselig kveld...kommer med nærmere info.ved mnd.skiftet.Klem fra Maliva

Lantligt i stan sa...

Så fint din dotter fått i studentrummet! Det ser mysigt och ombonat ut!
Kram Anki

Unknown sa...

Er en stund siden jeg lagde stjernedrysset, så jeg husker ikke helt, men skal gå inn på linken og se om jeg klarer å huske:)
Kommer tilbake med forklaring:)

Unknown sa...

Du har mail:)
Be careful, jeg er litt skeptisk...:)

Inspiration i vitt sa...

Ååå så praktiska saker ni tänkt på och snyggt var det oxå. Det gäller ju att planera bra på liten yta, det är mycket tjejer ska få plats med.
Så söt den lilla påsen var.
Kram på dig/Ingela.

Jannicke sa...

..må si det frister med bloggtreff, og det virket veldig bra organisert/planlagt!!
Er litt usikker på om jeg er opptatt den helgen..må finne ut av det! Så kjekt at du skal komme! Kjenner du noen av de andre fra før??
Klem, og takk for koselig hilsen! J.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Grattis Crinoline du har en vinst hos mig idag...Så fint ni inrett dotterns studentlya, det gör mycket och lägga till egna saker. Där kommer hon säkert och trivas. Och du, maila din adress så kommer det ett litet paket.
Goa kramen
AnnaMaria

annashusidingtuna sa...

Hej!
Du har verkligen en trevlig blogg är det ok att länka?
Kram Anna

Guttemamma sa...

...høres veldig gøy ut!! LItt langt da...skal tenke på det et par dager!!
Klem

MODERN COUNTRY sa...

Bonjour Crinoline! (hihi)

Og takk for nydelige ord, som alltid!

Ja det var litt av en studenthybel. Hadde min sett ut sånn da jeg satt nesten 600 kilometer hjemmenifra hadde jeg trivdes mye bedre.

Det har så mye å si og innrede som man vil, med kosestol og lune tepper og puter. Det blir det trivsel av. Og skoleåret gir utbytte i gode karakterer. Får vi håpe :)

Klem Aina

Anki sa...

Nejdå, jag ska låta den vara!
Ha en fin helg du med!

Varmaste höstkramen! Anki

Anki sa...

Ah en till nattuggla *ler*

Natti natti!

Tino sa...

Så koselig hybel! Må gjøre det litt lettere når man vet de trives der de skal bo. Nydelig cairn dere har, vurderte den rasen før vi fikk hunden vi har nå. Synes de er så ruffsete og herlige.

Riktig god helg!

Unknown sa...

Hei Crinoline
Koselig og personlig hybel datteren din har. Her var det mange gode ideer for den som skal flytte for seg selv.
God helg.
Klem...Ellen

Guttemamma sa...

..tror jeg må bli med!!!

Kjeruben sa...

Herlig og personlig hybel!
Og så smart den sko-saken var!